بازدید دکتر سورنا ستاری از کارخانه نوآوری مشهد

🔰بخش خصوصی باید مدیر فعالیتها و اقدامات نوآورانه باشد ( سورنا ستاری ) 🔰

✳️ دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه استاندار خراسان رضوی و شهردار و اعضا شورای شهر مشهد روز سه شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۴ از بخش های مختلف کارخانه نوآوری مشهد بازدید کردند .

🔶سورنا ستاری در مراسم بازدید از کارخانه نوآوری افزود کلانشهر مشهد در انجام اقدامات فناورانه و نوآورانه شهر پیشرو در کشور است و آنچه نوآوری را توسعه می‌دهد، فرهنگ است.
وی ادامه داد : اینکه چنین فرهنگی در شهرداری مشهد در حال ترویج است و جوانان دارای استعداد و ظرفیت را شناسایی و جذب می‌کند در حقیقت هنر نظام شهری است.

🔸معاون رییس جمهوری گفت: شهرها مکانهای مهمی هستند زیرا بستر آموزش در آینده به شمار می‌روند و شیوه آموزش در آن زمان متفاوت خواهد بود ، شهرها آموزش آنلاین دارند و حجم فراوان استارتاپها نشان از همین جایگاه شهرها در آینده دارد.
ستاری ادامه داد: مدیریت اقدامات و فعالیتهای نوآورانه باید در دست بخش خصوصی باشد و شتاب دهنده های بخش خصوصی هستند که می‌توانند در این عرصه موفق و موثر عمل کنند و فرایند شتابدهی فرایند خصوصی است و دولت نمی‌تواند دراین عرصه وارد شود.

🔸 آیدا مهربان معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد افزود: یکی از اقدامات ارزشمند انجام شده توسط شهرداری مشهد ایجاد کارخانه نوآوری می باشد و در حال حاضر تخصصی‌ترین و مجهزترین کارخانه نوآوری کشور در مشهد است .

☑️ کارخانه نوآوری مشهد ١٨ دی ماه ۱۳۹۹ طی ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری بهره‌برداری شد. ایجاد کارخانه نوآوری طی تفاهم نامه‌ای که در سال ۱۳۹۷ میان شهرداری مشهد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد گردید، پایه گذاری شد.
در فضای کارخانه نوآوری مشهد ۲۳ غرفه برای استقرار شرکت ها و ۵۸۰ مترمربع مساحت فضای کار اشتراکی برای استقرار استارتاپها وجود دارد و امکانات پشتیبانی و رفاهی همچون کافی شاپ، سالن غذاخوری، سالن همایش و کلاس های آموزشی متناسب با کاربران طراحی و تجهیز شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =